Monday, July 16, 2007

Tak for en god dag tøser!

Søndag d. 15. juli.
Dagen før havde været i supermarkedet og handle stort ind. Sidst på formiddagen blev der kogt æg, skåret gulerødder, pakket tæppe, rugbrød, ost, spegepølse, servietter m.m. Det var en stor dag, vi skulle på picnic. Pernille, Rikke, Randi (rejseguide fra Jysk i Hanoi) og jeg -Claus og Kate var desværre syge og Mikkel rejst fra Hanoi dagen før. Vi kørte i taxa ind til byen, hvor vi kom til at hænge fast på en kantsten, så vi måtte ud og skubbe taxaen! Bagefter blev vi kørt til Lenin Parken, som er en meget stor, stille og fredelig park. Her bredte vi vores medbragte tæppe ud og tog alle madvarerne ud. Det blev et måltid vi sent vil glemme! Det var smagen af dansk sommer på et tæppe i Hanoi. Nøøøøj hvor vi nød det i fulde drag! Ren rå-hygge når det er bedst!



Nå ja, der skete en del i løbet af denne dag: Wincom Towers, besøge en fancy butik som viste sig at være lukket, jeg besøgte min skrædder (-Hjææælp, mon hun når at blive færdig inden jeg rejser!), vi så film på Pernilles værelse. Jeg fandt ud af, at min fly-billet hjem på nuværende tidspunkt er alene på vej til Danmark med den bagage jeg har send hjem. Ups! Købte en "erstatningsbillet" dagen efter!

Senere bestilte vi alle 6 pizzaer, der blev leveret til døren. Heldigt, eftersom det begyndte at styrte ned. Vores pizzabud stod i vand til langt op over anklerne, da vandet næsten var nået op til vores øverste trappetrin. Vi når lige at sætte os ned ved bordet, da strømmen går! Her sidder vi så i sterinlysetsskær i flere timer. Det blev simpelthen sååå hyggeligt! Vi kom til at snakke om liv og død, personlige oplevelser, gyserhistorier og meget meget mere..... lige indtil strømmen kom tilbage og vi flygtede op til aircon på vores værelser, da sveden piplede af os.

No comments: